Wellness Centrum.hu – belföldi wellness hotel szakértőinktől segítséget kap a testreszabott wellness akció megtalálásához. Keresgéljen a Wellness Centrum.hu-n, vagy hívja wellness utazás szervezőinket!
Regisztráció  

Wellness Lexikon

Kezdőbetű: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
Keresés kulcsszóra:
Teljes lista

A terapeuta az akupresszúra pontokon masszírozza a pácienst, amivel az egyes szerveket ingerli. A légzésnek összhangban kell lennie a masszőr mozdulataival, miközben halk zene szól a szobában.

Hideg és meleg zuhany váltakozása. A meleg hatására az erek kitágulnak, a hideg hatására összeszűkülnek, ezáltal javul a vérkeringés az egész testben.

A sókabinban a párolgó só külsőleg és belsőleg egyaránt hat: puhítja a bőrt, a belégzéssel pedig gyulladáscsökkentő hatást vált ki (ajánlott krónikus légzőszervi betegségek és asztma esetén).

A speciális ütő- és nyújtó mozdulatokkal elérik, hogy az izmok jobb állapotba kerüljenek, ezzel pedig elkerülhetők a sérülések. Ajánlott sportolás előtt és után.

A jóga és a qi gong gyakorlataiból indul ki, mely során nyújtó gyakorlatok gondoskodnak a hajlékonyság eléréséről. Önmagában és más sportok kiegészítőjeként is rendkívül hatékony.

Víz alatti húzókezelés, mely során a pácienst egy tartószerkezet segítségével felfüggesztik a medencébe. A felfüggestés történhet a nyaknál vagy a hónaljnál, először cask a páciens saját súlya, majd később egyre nehezebb súlyokat helyeznek öveken keresztül a tester. A súlyfürdő kiválóan alkalmas gerinc-é s csípőizületi bántalmak kezelésére.

Célja a helyi keringés fokozása. A vérellátás javulása a bőr rugalmasságát is javítja, az izmok vérellátása is fokozódik, ezeken kívül kedvezően hat a légzőközpontra és a vegetative idegrendszerre is. Vérbőséget okoz és kedvező hatással bír az anyagcserére.

A szaunában 80-100 °C-os hőmérsékleten, alacsony páratartalmú (10%) levegőn izzadnak az emberek. A szauna legelterjedtebb formája a finn szauna, időközben azonban számos változata alakult ki, így például a bioszauna (60-80 °C).Valamennyiben közös azonban a forró levegőn izzadás és a hideg vízben történő lehűlés váltakozása. A 20- 40 perc tartamú szaunázások közé pihenőket kell beiktatni az optimális ellazulás elérésének érdekében. A szaunázást követően sok gyógyteát és vitamintartalmú italt célszerű fogyasztani, hogy kiegyenlítsük a folyadékveszteséget. A folyamatos szauna-látogatások kedvezően hatnak a szív és a keringési rendszer funkcióira, edzik az ereket, és erősítik a test védőrendszerét.

Az emberi szervezetben kb. 6 mg szelén található, mely leginkább a májban, fogzománcban és a körmökben található, illetve mutatható ki. Részt vesz a sejtmembrán épségének fenntartásában. Az élelmianyagok szeléntartalmát a talaj szeléntartalma döntően befolyásolja. Szelénforrás a hús (tengeri állatok, illetve melegvérű állatok húsa egyaránt), a máj, a vese, és a teljeskiőrlésű gabona, illetve a belőle készült termékek.

A testet átáztatott alpesi szénába tekerik, amelyet melegíteni kezdenek, ezáltal a szénában található gyógyhatású anyagok kioldódnak. A szénafürdő tisztítja a szervezetet, élénkíti a vérkeringést, erősíti az immunrendszert.

Akciós wellness ajánlatok




Több ezer vendégvéleménnyel segítünk Önnek a választásban! Ha Önnek is van tapasztalata valamelyik szállodánkról, kérem ossza meg velünk, hogy segíthessünk másoknak is!

A Széchenyi Pihenő Kártya

A Széchenyi Pihenő Kártya egy elektronikus fizetési eszköz, amely bankkártyákhoz hasonló,de inkább elektronikus cafeteria-utalvány


Hitelezői tájékoztató

Meghívó egyezségi tárgyalásra

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-88399/2015.